Roadtrip Canada & USA

Almost there..!

Hello folks,

Nog iets meer dan 2 weken en dan is het zover, dan begint onze roadtrip door de USA. Ruim 8 maanden geleden is het alweer dat we op een avond bij ons thuis zaten en de tickets boekten waardoor het allemaal wel heel officieel werd. And then the countdown was on! :)

Inmiddels staat er op de countdown calender nog maar 2 weken, 3 dagen en 22 uur. Jaja, best exact ! :P

Maar wat gaan we nu eigenlijk precies allemaal doen en met wie?
Ik (Irmgard) ga samen met mijn jongste zus Sabine en onze goede vriend Laurens (Sprakel) voor 28 dagen roadtrippen langs de westkust van de Verenigde Staten. Het idee bestond al langer bij Sabine en mij. Aan het begin van mijn studie had ik namelijk al gezegd dat ik mijzelf als afstudeercadeautje een reis naar Australië (wat het eerste plan was) wou geven. Toen het ernaar leek dat dit ook zou gaan lukken, begonnen we langzaam te plannen en kwamen we er al snel achter dat Amerika een betere optie zou zijn. Na in 2014 met een reisgezelschap naar Thailand te zijn geweest, wisten we dat we het liefst zelf onze route wouden uitstippelen om zo de vrijheid te hebben over wanneer je waar heen gaat en voor hoelang. Toen onze ideën steeds meer vorm begonnen te krijgen besloten we dat het wel leuk zou zijn om nog iemand mee te nemen en met veel enthousiasme van beide kanten sloot Laurens zich aan bij ons, en het illustere reistrio was geboren. Vele avonden zijn besteed aan het zoeken van niet alleen de route maar ook naar activiteiten die ons wel super gaaf zouden lijken om te ondernemen.
Na veel routes te hebben bekeken en gepland (waarvan ééntje wel heeeeel ambitieus was waarbij we in 4 weken van de west naar de oostkust wouden gaan) op de definitieve route uitgekomen: van San Fransisco naar LA in 28 dagen. We zullen op 18 juli vliegen vanaf Schiphol naar San Fran, via Zurich, een reis die naar schatting zo'n 14 uur in beslag zal nemen. Van daaruit hopen we via o.a. Monterey, Las Vegas en Flagstaff in LA (Calabasas) te eindigen. Deze route kun je ook vinden onder het kopje 'kaart'.

Met deze blog hoop ik jullie een beetje te laten zien wat we beleven en hoe we het beleven. Elke nieuwe spot zal een nieuwe blog update opleveren (mits er WiFi is natuurlijk ^^).

Benieuwd naar onze avonturen? Over 2,5 gaat het beginnen :) We can't wait!

howdy en greetings,

Irmgard

Diana Menger

Hoi Irmgard,
Ontzettend leuk om je reis zo een beetje te mogen meemaken. Ik wens jou, en je beide reisgenoten, heel veel plezier met de laatste voorbereidingen! En geniet ervan!!