Roadtrip Canada & USA

Indian Territory 2.0! :)

Hey there,

Tijdens de rit was het tijd voor ouwehoeren en rijden. Een afwisselende rit waarbij we steeds meer in de buurt kwamen van Western Towns; kleine stadjes die nog echt volgens het oude western principe zijn opgebouwd. Voor ZIon hadden we een campground gereserveerd omdat we niet het risico wilden lopen om tegen een gesloten deur aan te lopen. Bij de camping aangekomen die tussen prachtige rotsen gelegen was, heb ik snel even ingecheckt. Toen ik echter met de creditcard wilde betalen, lukte dit niet. Snel heen en weer naar de auto gelopen, het vereiste geld vergaard en betaald. Op naar de plek. Deze bleek (althans eind van de middag/’s avonds) redelijk in de schaduw te staan waar we zeer blij mee waren. Na de tentjes op te hebben gezet was het tijd voor een oud hollands broodje jam en chocopasta. De rest van de zondagavond heerlijk besteed met lezen en even aan de rivier zitten.

De volgende ochtend eerst heerlijk uitgeslapen. Na de boodschappen in te hebben geslagen, besloten we dat we eerst gingen chillen aan de rivier. Wat een heerlijk schoon water was dat en wat verfrissend na dagen van hoge temperaturen. En het uitzicht mocht er ook wezen, prachtige rode rotsen aan de zijkant. Na een uurtje of 2 in het water te hebben gedobberd (het was niet echt diep genoeg om te zwemmen maar meer om lekker in te zitten) was het tijd om te eten. We besloten dat het net zo handig was om nu al warm te eten en vanavond lekker rustig aan te doen. We wilden ZION natuurlijk wel zien. Vandaag was de eer om te koken aan Sabine en ik moet zeggen het smaakte opperbest! Menu: aardappelkroketjes, wok groenten en BBQ worstjes. Na dit maaltje op een zeer onchristelijk tijdstip (2 uur/half 3 ’s middags) besloten we om Zion in te gaan. We wilden eerst hiken maar zagen hier toch vanaf. Car drive it is! Country zender aan, raampjes naar beneden en rijden maar. Wat een prachtige rotsformaties hier, totaal anders dan een Yosemite en Sequoia. De rotsen zijn hier echt rood van kleur, de kleur die je ook bij de rotsen op foto’s van Monument Valley ziet. We bleken Zion echter al best snel uit te rijden en toen was het de keuze of we gewoon een stukje gingen touren of alweer naar de camping zouden gaan. Keuze viel op optie 1 en daar hebben we absoluut geen spijt van gekregen. Niet alleen werden we verwend met geweldige vergezichten van rotsformaties met ‘die eeuwige jachtgronden’ op de voorgrond maar ook kwamen we langs een buffalo farm. We dachten dat we deze dieren niet gingen zien omdat we Yellowstone niet op de planning hadden gezet vanwege de lange rit, maar we zagen ze nu dus toch. Wat een immense beesten zijn dit toch en wat een respect heb ik des te meer gekregen voor de levenswijze van de indianen die dit dier zo eerden ! Na hier een fotostop in te hebben gelast was het tijd om weer door te rijden. De lucht begon al wel donkerder te worden en heel in de verte zagen we al wat lichtflitsen. We besloten bij een Indian Gift Shop te stoppen om te kijken of we nog leuke souvenirs konden scoren. What a great shop it was. Eerst bezorgde de shopkeeper mij een hardverzakking door een grap met mij uit te halen (leuke man overigens ;-) ) en daarna zag ik alle spullen pas goed. Van opgezette bizon en berenhoofden tot stetson cowboyhoeden en allemaal indiaanse attributen. Wat een keuze, wat een keuze. Laurens was er al snel uit, Sabine volgde rap daarna en ik kon maar geen keuze maken. Uiteindelijk denk ik wel 30-45 minuten in die winkel gestaan. Na toch eindelijk een keuze te hebben gemaakt was het tijd om richting de auto te gaan. Onderweg viel mijn oog echter op mentos rollen (jaja kerksnoep 2.0) en ik besloot er 4 in te slaan. Toch nog beetje gevoel van thuis ;)

Onderweg begon het al te regenen. We kwamen echter langs een ranch waar een beeld van een Indiaan stond waar ik wel mee op de foto wilde. Hup, snel uit de auto, foto en dr weer in. Het begon steeds harder te regenen en ook de lichtflitsen kwamen al wat dichterbij. Sabine besloot maar wat voorzichtiger te rijden omdat de wegen modderig werden. Op de camping aangekomen was het de keuze om in de auto te blijven zitten of in de tent te gaan puzzelen/lezen etc. ik moest naar de wc dus ik vloog de auto uit, iets te snel want ik gleed half door een modderpoel, gelukkig bleef alles schoon. De rest van de avond maar in de tentjes doorgebracht, waar we gewoon konden horen hoe heftig het er aan toeging buiten. We hadden voordat we weggingen de was (badhanddoeken en zwemkleren) opgehangen en die was waarschijnlijk ook al wel droog, maar door de storm was het weer doorweekt geraakt L Snel de zwemkleding maar wel van de lijn afgehaald, mijn topje was al van de paal afgewaaid en in de modder gevallen. Blegh L !! Toen het alleen nog maar waaide snel omgekleed en heerlijk het bed ingedoken.

Vanochtend waren we allemaal al weer vroeg wakker. Snel de tentjes afgebroken en het zeil te drogen gelegd. Ontbeten, zeil afgestoft, ingepakt en weer in de auto. Op naar het volgende avontuur: Bryce Canyon National Park. We zijn alweer over de helft van onze trip. Wat gaat de tijd toch snel. We hebben het super naar onze zin en er zullen vast nog veel gave avonturen volgen. !

Tot de volgende blog..!

Liefs,

Irmgard

Mama

Super om te lezen dat jullie het echt naar de zin hebben.De verhalen zijn wel erg boeiend liefs ons